söndag 16 augusti 2009

Pallplats igår på klubbtävlingen

Mycket strul under större delen av dagen slutade ändå med en skaplig 3:e plats. Första träningen gick på torrt men jag kom bara två varv sedan fick jag gå i depå då motorn inte varvade. Mekanikertabbe av mig själv då en packning vid förgasaren satt felvänd. På T2 så gick allt som det skulle med en acceptabel tid på 44.8 som bäst. I första heatet startade jag 7:a och har glömt vart jag kom in. Heatet hade en katastrofal master så heatet släpptes trots en kraftig tjuvstart från 3:an så jag var efter redan i starten. Låg 44 som bäst. Lagom till heat 2 kom regnet så det var regnsulor på och lite chassieändringar. Startade Master och gjorde en usel start pga att motorn surade. Jag hade stora problem genom hela heatet att få till förgasarinställningarna. Därför rasade jag till 5:e plats. Till Finalen öste regnet ned och jag startade 4:a. Fortsatt strul med förgasaren tills varv 4:a där jag "bara" saknade toppeffekten på två rakor. Körde upp mig till en tredje plats trots två snurrningar, och det var jag inte ensam om att göra... Ytterligare chassiejusteringar gjorde att karten gick riktigt bra i finalen. Jag hade häng på ledarduon trots avsaknaden av farten på rakorna. Jag lärde mig en hel del regninställningar idag vilket var gött att ha med sig i bagaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar