söndag 18 april 2010

Tom känsla i magen...

Jaha, fotbollen pratar jag inte om.
I eftermiddags kom jag överens med min namne Andreas om en båtförsäljning. Nu kommer båten i ungdomliga händer och får fiska rejält på Vänern framöver. Ska plocka av lite prylar och installera ett HDS 5 sen ska Andreas hämta båten om någon vecka eller två. Känns lite konstigt att bli av med båten. Den har varit till stor glädje i 7,5 år. Mest minnesvärda fiskar i båten är Jägarns lax på 14,8 kg under den fantastiska helgen vecka 6 2004. Tre över tio i båten på 7 h fiske och Jägarn var ofin nog att ta de två största. Den andra jag tänker på är min största insjölax på prick 9 som vi tog en vinter för några år sen norr om Hästholmen.
Nu blir familjen utan storbåt i sommar så nu blir det förmodligen riktigt fint vattenskidväder. Vi får nöja oss med badturer i Utternbåten med en skränig 10-hästare på.
Ska suga på karamellen en stund och fundera över nästa båt. Vet vad jag vill ha men budgeten styr också tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Hej Andreas! Häng med mig i min båt och fiska tills du får fatt i en ny storbåt. Mvh Jussi

    SvaraRadera
  2. Kanon! Det gör jag med nöje. Tur att du fiskade i en flytande Silver i helgen. MVH Andreas

    SvaraRadera