måndag 13 september 2010

Framsteg idag. Jävligt gött!






Ikväll har jag bockat av det krångligaste. Bägge kabelgenomförningarna till batteriboxen är på plats och därmed kunde jag även sika fast batteriboxen. Har även dokumenterat på bild, som ni ser, att alla luftkuddar i skrovet är på plats. Detta ihop med de kraftiga bottenstockarna och att det inte finns en träbit i hela skrovet som kan ställa till det om 10-15 år, gör mig väldigt nöjd med Rocaden. Sen är ytfinishen kanske inte helt felfri men då är jag noggrann i min granskning. Man ser allt när man polerar...
Fick även monterat den sista givaren till Raymarine-skärmen. Har beställt de sista delarna till styrningen idag så de dyker nog upp i slutet på veckan. Hoppas jag kan fylla systemet i helgen. Nu är andra tuben sikaflex slut. Klabb klabb!

1 kommentar:

  1. Jag håller på med att byta flytelement på min båt. Var har du fått tag i luftkuddarna?

    SvaraRadera