fredag 31 juli 2009

Flyg- och båtuppvisningar











Igår åkte äldsta tösen Moa hem då hon skulle upp till Karlskoga. Så hon och jag drog till Kalmar på fm och gick och kollade på alla fina båtar i gästhamnen innan hennes tåg gick.
På em åkte vi upp till Böda hamn med alla tre familjerna och kollade på flyg- och båtuppvisning. Där fick jag till min lycka se en trollingbåt så jag var framme och snackade lite och tittade in i Galian. Blev sugen att åka upp på träffen i september, lite långt att åka bara dessutom tror jag att det är tävling i karting den helgen. SSRS hade både helikopter och 7 båtar av olika storlek på plats och gjorde ett antal räddningar mm. Vi var även inne i de större båtarna så barnen fick prova kaptensstolen. Tyvärr var inte vädrets makter med oss så efter en hel del blöta så avrundade vi vid 7-snåret och åkte tillbaka och gick och käkade på Harrys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar