tisdag 7 juli 2009

Lite uppdateringar på racingfronten


Körde tävling i Lidköping förra söndagen med 24 startande. På bägge träningarna och i tidskvalet åkte jag på alldeles för lågt däckstryck så jag var hopplöst efter täten och låg på 13-17 plats och harvade runt. Orutinen på årets däck och alldeles för lite körtid lyste igenom totalt. Fick dock lite goda råd och snäppte upp mig tidsmässigt med över 1,5 sek per varv (en evighet inom karting). Sedan började det strula genom heaten och finalerna. Två reedblad gick sönder och förstörde ett heat och första finalen. Ett heat kom jag dock i mål på. Sista finalen blv jag stående efter en sammanstötning, och fick inte igång motorn efter det. Drack 8 liter vätska i den 30-gradiga värmen . Kul ändå eftersom jag fick skaaplig fart i slutet och fästet blev gött. Satans kul bana i Lidköping med ett par riktigt håriga kurvor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar