tisdag 14 juli 2009

Glömt kameran i vanlig ordning.

Idag var jag och barnen ute för att meta och ha det allmänt gött på sjön med lillbåten. Jag fick ett gäng smågäddor på jigg. Alla utom en tappades innan de fick syna durken. Då jag skulle kroka av den jag så slant jag och tappade gäddan framför fötterna på barnen. Lilltösen stod som förstenad när gäddan for runt fötterna. Hysteriskt roligt!!! Jag gjorde ett tappert försök att hitta småfisk men endast en kom upp som Nellie sen fick meta på. Två tappade abborrar senare så försvann vår enda agnfisk i djupet. Synd. Nästa gång åker maggotsen med så dom har nått att meta på. Moa tappade en abbore på jigg precis jämte båten. Det är få saker som slår barnens upphetsning när det nappar. Kanonväder under hela em. Vid 19-snåret kom det en skvätt von åben så då packade vi ihop och barnen tog sig ett kvällsdopp innan vi åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar