tisdag 10 augusti 2010

Fin kväll idag = lite byggnation.




Jag passade på i finvädret att dra hem vid 16.30 för att hinna greja med båten lite. Tog vägen förbi Beijer för att hämta en skiva 15 mm formplyfa men det fanns inte på lager så det blev en beställning på det istället. Ska ha det och sika fast i båten på div ställen där elcentraler och annat trevligt ska skruvas fast. Så jag slipper skruva i båten.
Idag monterades bottenpluggen på (heter väl dyvika på svenska), hade tyvärr mitt våtslip-papper på annat håll så jag kunde inte snygga till min lagning. Sedan monterade jag dit takställningen. Satte dock inte fast den för jag saknar distanser till rutan som jag vill ha fast först då det är lite trångt att borra för den annars. Det sista som blev gjort var att ta hål för batteriboxen som hamnar under ståsittbänken. Innan jag sikar fast den ska jag dra lite vp-rör som kanalisation för elmatningen till boxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar