tisdag 17 augusti 2010

Fiska och grejat lite.





Testade VJ efter Gösta på Åsunden under söndagseftermiddagen med Per för första gången för min del. Spännande fiske, men ingen fiskelycka denna gång. Känns som det behövs ett par pass innan man lär sig hantera båt, ekolod och spö rätt. Det blåste lite väl mycket också.

Har även skruvat lite båt en stund varje kväll. Har borrat för reglagebox, ratt och för kabelstammar på bägge sidor pulpiten. Har också monterat radardomen och trätt kabeln till den, snyggt i takställningen. Återstår hur jag snyggast ska dra kabeln genom taket. Ska grunna lite på det. Tror jag ska plasta en låda som jag kan fälla in stereo och vhf i på undersidan av taket. Lite jobb men borde bli snyggt. Har heller inte löst elkabeldragningen från batterier till övriga delar på ett vettigt sätt ännu. Det stoppar upp mig lite nu men skam den som ger sig. Lutar åt motormontage inom kort nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar