tisdag 3 augusti 2010

Självläns mm monteras.






Har monterat en ankarboxlucka (den andra var fel). Ena självlänsen komplett (ska bara vända två slangklämmor då de ska vara på motsatt håll jämte varandra), den andra görs klart i morgon. Dränange av luckor bägge sidor fram monterade samt en stuvlucka fram. Igår monterade jag avluftning för tanken och utloppet till länspumpen, samt en del annat på självlänsen som jag gjort om idag efter tillverkning av ett bättre mothåll till genomförningarna. GÖR OM, GÖR RÄTT!!!
Denna vecka ska även följande monteras: bottenplugg, andra främre stuvfacksluckan, länspumpen, påfyllning tank samt förberedelser för motormontage. Förhoppningen är att montera motorn i nästa vecka/helg och därefter påbörja eldragningarna som blir rätt omfattande i denna båt pga all utrustning katten släpar hem...
Lillbåten står i ett hörn hemma och skäms över kaptenens bristande omsorg. Akterspegeln måste plastas om och elmotorn är ännu inte monterad... Nåväl, ingen tar jobbet ifrån mig så jag håller mig lugn (försöker i vart fall).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar